Щоб проникнути в таку тонку й неосяжну, величну й багатогранну річ, як мова, треба її любити. Василь Сухомлинський

Українська література 7 клас


Михайло Стельмах "Гуси-лебеді летять"

Михайло Стельмах "Щедрий вечір"

Домашня робота під час карантину!
Урок № 1

1. Тести з теми "Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських"Підручник с. 225 - 242. Прочитати повість до кінця.

2. Допоможіть Сашкові відредагувати його оголошення та записку (п).

3.Скласти  характеристики персонажів Софійки, Сашка, Вадима.  (п)
План-схема характеристики персонажа.
1. Ким є герой твору, його вік, сімейний стан. 
2. Зовнішність образу. 
3. Учинки, думки персонажа. 
4. Риси вдачі. 
5. Ставлення до нього інших героїв. 
6. Розкриття характеру за допомогою мови. 
7. Ставлення автора до персонажа. 
8. Ваше ставлення до цього персонажа.
Зразок:
Гордій Кулаківський
Це прапрадід Вадима Кулаківського. Саме від нього починається прокляття роду. Ніхто з членів Гордієвої сім’ї не зазнав щастя. Його бажання мати більше, ніж має, спричинило до того, що кожне наступне покоління Кулаківських «мало гроші, а щастя – ніколи». У роду були зрадники, вбивці, злодії – все те негативне й зле, чого боїться в житті людина. Він перший , хто порушив присягу «не вкради». 
Сама авторка твору з кригою в голосі розповідає, що таких людей ми можемо зустріти і сьогодні, позбутися від них дуже важко, а може, й неможливо, бо викликають вони страх та відразу. А вдається зробити це лише Софійці – дівчині з іншого століття. Вона рятує покоління Кулаківських від загибелі. 
Отже, на нашу думку, образ Гордія Кулаківського повинен слугувати нам прикладом у боротьбі зі злом. 

4. 





























 
Урок № 2

1. Літературний диктант   перевірить знання  змісту  останніх розділів твору "Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських".

2. Нова тема "Любов Пономаренко "Гер переможений". Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності". "Особливості художніх засобів новели".

3. Біографія Л. Пономаренко.
  Підручник с. 243-246. Прочитати новелу "Гер переможений", вивчити поняття новела (у).
Буктрейлер

4. Словникова робота.  Гуманізм ― визнання людини найвищою цінністю у
світі (синонім людяність, душевність) Гер — пан. Шнель — швидко. Лейпціг — місто в Німеччині. Гут — добре. Кіндер — діти. Фрау — звертання до жінки в Німеччині.

5. Дібрати цитатний матеріал: ставлення дітей до полонених;  ставлення полонених до міста, його жителів;  ставлення дорослих до полонених.(п)

6.«Займи позицію»
- Фрідріх – жертва чи ворог? Чому? (п)

7. Теорія: Художня деталь
1. Квітка на клумбі (нагідка) – любов до прекрасного, всеперемагаюча сила добра.
2. Квітка, що розцвіла посеред грудня – пам’ять
3. Хрест – крах надій і сподівань.
4. Речі та їжа, що давали жінки полоненим – милосердя, прощення
5. Цигарка охоронця, якою він пригощає полонених – співчуття, людяність.

6. Фотокартки – те, що з’єднувало німців з рідними, те, що було для них найдорожчим, згадка про мирне життя і жаль за ним.
8. - Яка з цих деталей найбільше пов’язана з ідеєю твору?(п)                                                          - Сюжет новели «Гер переможений» (п)
Експозиція
Зав’язка
Розвиток дії
Кульмінація
Розв’язка

9. Л.Пономаренко показала, що полонені теж люди, підкреслила, що будь-яка війна – неприпустиме для людського суспільства явище, а новела  має настрій людяності, любові до людини, тобто гуманістичний пафос.

Тема «Гер переможений»: зображення гуманного ставлення до полонених    німців, які відбудовували зруйноване місто (взаємостосунки Фрідріха з дітьми, самотніми жінками).
Основна думка: ненависть, зневажливе ставлення до полонених німців змінюється на доброту, чуйність, співпереживання, бо простий німець — заручник фашизму
 Ідея «Гер переможений»: засудження війни, жорстокості; уславлення гуманізму, чуйності, доброти.


10. Уявіть, що ви зустрілися з доньками Фрідріха. Розкажіть їм про їхнього батька, або уявімо собі, що крім фотокартки, яку знайшли через багато років у стіні, там був написаний лист від батька Фрідріха своїм донечкам з адресою. Відтворіть зміст цього листа в домашньому творчому завданні «Лист від Фрідріха своїм донечкам». (п)

11. Яким постає полонений німець у творі? (п)
 Підказка:   хмарка слів   Фрідріх




Урок № 3.  
Олег Ольжич  "Захочеш - і будеш". 
  Олена Теліга  "Сучасникам"


2.  Підручник  с. 247 - 249,  прочитати біографію О. Ольжича і поезію .
Біографія Олега Ольжича           "Захочеш - і будеш"

3. Аналіз поезії "Захочеш - і будеш", схема є у вас у зошиті. Поділити поезію на окремі частини. Дати їм назву. Про що йде мова у кожній із частин? Записати у зошити. (п)

4.Підручник с. 250 - 252, знати біографію, виразно читати поезію "Сучасникам" Олени Теліги.
  Знай Наших Олена Теліга  "Сучасникам"

5. Скласти паспорт поезії "Сучасникам",  скласти сенкан  на тему: «Душа» про Олену Телігу.(п)





Урок № 4. 
 Олександр Гаврош "Неймовірні пригоди Івана Сили". Повість про пригоди українського силача. Іван Сила - утілення непереможного духу українського народу.


2. Біографія О. Гавроша.  Перегляньте відеоуроки:    
Відеоурок № 1,   
Відеоурок № 2    

3. Підручник с 254 - 279, прочитати повість.
Відповідати на питання в кінці кожного розділу (у).
Скласти таблицю "Реальне й фантастичне у творі"(п). 
Цитатна характеристика Івана Сили (п).  
Підготувати презентацію про Івана Фірцака.




Потренуйся. Вправа 3




Урок № 5
Олександр Гаврош "Неймовірні пригоди Івана Сили". Морально - етична проблематика твору. Урок мовленнєвого розвитку "Нова пригода Івана Сили"

1. Тест    "Неймовірні пригоди Івана Сили" 1 ч.

2. Саме у цирку наш герой зіткнувся з добром і злом, справжньою дружбою й любов’ю, чесністю та підступністю. Сильні, дужі люди часто бувають чуйними й дуже вразливими. Підводячи підсумки за прочитаною повістю, з’ясуємо як Іван Сила та інші персонажі  роблять свій моральний вибір.

Завдання аналітичного характеру: з’ясувати, які зміни відбулися з героями впродовж розвитку дій повісті. Чи всі вони змінилися на краще? Хто не зазнав змін? Заповніть таблицю (п).


Персонажі повісті
Початок твору
Зміни наприкінці повісті
Іван Сила


Мілка


Міха Голий


Карлик Піня


Мадам Аделія




3. Які ж проблеми порушує автор у повісті? (п)
"Неймовірні пригоди Івана Сили" - казка про життя реальної людини. Та пропри казкову форму, - це твір про реальне життя, у якому поряд із благородством існує зажерливість і брехливість. 

4. Скласти таблицю «Добро і зло у творі» (п).


ДОБРО
ЗЛО




5. На прикладі яких героїв твору ми можемо говорити про справжню дружбу? Свою думку підтвердьте цитатами з твору (п).

6. Чи зустрічаємося ми у творі з людською підступністю? Підтвердьте свої міркування цитатами з тексту (п).

7. Підготувати кросворд за змістом твору (п).

8. Написати власний фінал повісті «Неймовірні пригоди Івана Сили» (п).






Урок № 6
А. Малишко "Пісня про рушник". 
"Чому, сказати, й сам не знаю..."

1. Виконай тест   "Неймовірні пригоди Івана Сили" (2 ч.)

2. Перегляньте відео  Андрій Малишко біографія    

 А Малишко «Пісня про рушник» - історія

Пісня "Рідна мати моя"

Відеопоезія. А.Малишко "Стежина"

Сучасне виконання "Чому, сказати, й сам не знаю...."

3. Підручник с. 279 - 283,  на с. 283 дати письмові відповіді на питання 2, 4, 5, 11.


4. Вивчити біографію А. Малишка , скласти й записати в зошити хронологічну таблицю життя  А. Малишка, користуючись інтернет - джерелами. 

5.Скласти сенкан до слова «мати».  Виписати з поезії "Пісня про рушник" художні засоби.

6. Вивчити вірш напам’ять.

7. Скласти паспорт поезії "Чому, сказати, й сам не знаю..."



№ 7
Урок позакласного читання. 
А. Дімаров "Блакитна дитина".

1. Виконати тест

2. Прочитати повість А. Дімарова   "Блакитна литина" ( було задано заздалегідь).

3. Скласти кросворд до твору "Блакитна дитина".



№ 8


Урок літератури рідного краю. 
Поезія поетів - земляків

1. Створити презентацію про творчість поета Запорізького краю.



Урок № 9
Підсумковий урок

1. Тест     Анатолій Дімаров "Блакитна дитина"

2. Влітку під час відпочинку ти можеш гарно підготуватися до наступного навчального року – прочитати безліч цікавих книжок, рекомендованих Міністерством освіти й науки України до вивчення на уроках літератури.
Тому пропоную вам список літератури для обов’язкового читання. У нього  не вносили невеличкі віршовані чи прозові твори. До речі, ці книги ти можеш взяти у нашій бібліотеці.
Гарного відпочинку та цікавого читання!

Список з української літератури для 8 класу

1. Українські народні думи. «Маруся Богуславка»

2. Леся Українка. «Давня казка»

3. Іван Карпенко-Карий. «Сто тисяч»

4. Михайло Коцюбинський. «Дорогою ціною»

5. Олександр Довженко. «Ніч перед боєм»

6. Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути»

7. Володимир Дрозд. «Білий кінь Шептало»

8. Юрій Винничук. «Місце для дракона»

9.Валентин Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання».

3. DOVIDKA Джерело


Немає коментарів:

Дописати коментар